Skämma bort Corinne lite

Under en tid har Corinne haft problem med hältor på sina framben, vi gjorde en undersökning (hältutredning) utan resultat och vi fick gå hem och komma tillbaka när hon blev halt igen.
 
Corinne har varit igång ett tag nu utan hältor men jag har lagt märke till att hon grisepassar (som man säger i islandshästvärlden) när vi går koppelprommenader, vill inte hoppa upp på saker ibland eller hoppa alls vilket har gjort mig lite smått orolig.
 
För några veckor sedan såg jag en tjej i en FB-grupp som utbildade sig till hundmassör och hon sökte hundar som ville ställa upp som testpiloter, jag anmälde Corinne dels för att hon är så snäll och väldigt lätt att hantera men även för att se om hon kanske kände om något var fel hos den lilla damen, vilket skulle vara super!
 
Tjejen som skulle massera kom hem till oss och Corinne fick ligga vart och hur hon ville, alltså i min säng med teddyfiltar så hon känner sig extra bortskämd.
Hon som skulle massera var en människa i Corinnes smak, var inte för på eller högljud utan var lugn och lät Corinne ta den lilla tid hon behövde för att accepeptera henne, vilket går väldigt fort om man är lugn med Corinne. :)
 
Det var väldigt intressant att höra på vad hon sa, allt från Corinne till hennes utbildning som hundmassör och hur det kom sig att hon ville utbilda sig.
Jag själv har funderat på att utbilda mig inom detta efter att jag har slutat skolan då jag själv finner det väldigt intressant tack vare allt med Sheila.
 
Men i alla fall....
Corinne var hur snäll som helst och sov mestdels av tiden och tyckte det var hur skönt som helst, jag fick höra från hon som masserade Corinne att hon var väldigt fint musklad och fräsch i kroppen för en såpass aktiv hund som har varit med om en del, väldigt bra feedback till mig som hundägare att jag gör ett bra jobb med min hund tycker jag. :)
 
Men hon hittade faktiskt lite små saker hos Corinne i väster bakben, hon är något stel och reagerar en del när hon masserade Corinne på väster bakben. Hon reagerade även en del mitten av ryggen samt mellan skulderbladen vilket kan tyda på en låsning.
Känns skönt att få höra att hon faktiskt kände detta och att jag hade haft rätt magkänsla när det kommer till Corinne så nu ska vi faktiskt boka tid hos ReDog i Västerås för att fixa till lite saker hos den lilla damen så hon kan bli bra i kroppen igen.
 
Förutom att vi ska boka tid hos ReDog bestämde vi faktiskt att hon som masserade Corinne skulle komma tillbaka, dels träning för hennes del men också för att Corinne tyckte det var så trevligt och att Corinne trivdes med henne. :)
 
Att checka upp mina hundar några gånger om året är något jag absolut ska börja göra mer i framtiden.