Uppdatering Corinne

I Torsdags åkte jag och min mamma med Corinne till ReDog Eskilstuna för att träffa Stefan Rósen för att prata om Corinnes problem och så han kunde känna igenom henne.
Jag hade nog en liten magkänsla att allt kanske inte stod helt rätt till men jag levde lite på hoppet att det kanske bara var något litet som behövdes fixas till lite och sedan kunde vi komma igång igen som vanligt, men så fel jag hade.
Han hittade en hel del när han kände igenom henne, framdelen var det inga problem med så han höll med mig där att när man gick längre bak och kände började Corinne få känningar. På en punkt föll hon bara ihop och Stefan började förklara hur fallet låg till hos Corinne, antagligen facettledsartros OCH muskelmyosit men det kunde även vara bara en sak som orsakar problemen men troligtvis inte i detta fall.
Corinne var så otroligt snäll under hela undersökningen, hon sa inte ett pip och tittade aldrig bakåt när det gjorde ont, hon bara spänner sig och tittar på mig med sin onda blick. Hon är helt fantastisk denna hund och är verkligen värd den bästa vård hon kan få.
En tid hos ReDog i Västerås är bokad för röntgen av ryggen, där ska även Corinne börja med sina första sprutor, en för smärtan och en antiflammatorisk injektion.
 
Jag beundrar verkligen denna hund, allt hon har gått igenom, sjukdom, förlorat sina bästa vän som gjorde henne sååå deppig och nu detta.
Corinne kommer alltså under en tid börja rehabträna med hjälp av vattentrask samt laserbehandling och såklart injektioner till det, detta kommer hon antagligen få hålla på med hela sitt liv ut just för att hon inte ska få mer problem.
Träningsmässigt säger vi hejdå till Agilityn för gott, istället kommer vi lägga mer krut på Noseworken och Rallylydnaden, vi ska även försöka oss på Freestyle och fortsätta med Corinnes apporteringsträning som hon älskar allra mest av allt.